Dinos of Coll de Nargó

Dinos of Coll de Nargó, A lot of EGGs! Un lloc on els dinosaures expliquen les seves vivencies.

dilluns, de novembre 14, 2005

FON

Be, m'han enviat un firmware de FON per els routers Linksys wrt54g....
He fet alguna prova, però el resultat no m'ha convençut.

ANTECEDENTS.
El router portava instal.lat el irmware de DD-WRT (www.dd-wrt.com) i no feia de router! ja que el tinc a la xarxa de XiNTCAT (www.xintcat.org). El firmware nomès esta pensat per treballar com a router, i per tant no em donava connectivitat a internet. El problema es que si no tens connexió no et pots validar i no pots accedir al router, ja que tot passa per estar validat a FON (www.fon.es).

Despres de una hora de proves, canvis a la xarxa, etc., vaig abandonar. No em vaig adonar que el router tenia el SSH activat, i jo nomès habia provat el telnet.

Vaig decidir de posar de nou el firmware anterior. Ara us explico com ho he fet.

RECONSTRUCCIÓ.

El router te activat el Boot Wait (si no, malament).
Això vol dir que el router activa durant dos segons un servidor TFTP a la Ip 192.168.1.1 en iniciar-se. Ho podeu veure fent un ping (c:\>ping -t 192.168.1.1), i veureu que respon un parell de cops. Be, durant aquest temps heu de començar a injectar el firmware al router. Jo us recomano usar el client tftp de linksys (www.linksys.com). Com es fa això?

Anem al web de linksys, i ens baixem el firmware del nostre router -tenin en compte la versió del router- i tambè ens baixem el tftp client.
Posem la ip 192.168.1.2 amb una mascara de classe C al pc.
desde el client tftp preparem les dades de connexió. IP 192.168.1.1, password "admin", i ruta del firmware original de linksys.
Obrim una finestra de consola (ms-dos) i fem el ping.
Alimentem el router.
En quan respongui al ping, executem el TFTP ràpid!!!!!
Si ha anat be, el ping es mantindrà mes de 2 segons, i al client tftp veureu el progres de càrrega.
Si no fa res, i el tftp dona un "time out", caldrà que hi torneu. Es normal que no surti a la primera!
Si tot ha anat be, en uns minuts tot estara com abans i el router respondrà a la IP que tenia assignada abans de posar el firmware de FON.
Ara podeu restaurar el vostre firmware dd-wrt o openwrt desde la plana web del router.

NOTA IMPORTANT.
Durant el procès de restauració del firmware, no es pot desendollar el router.
Aquest procès es irreversible, ja que escriu la memoria flash del aparell. Un error d'escriptura pot convertir el vostre router en una maca caixa blava, sense utilitat.
No em faig responsable de cap problema que hagi passat a causa d'un error de restauració. (nomès faltaría!!).
Tota modificació del firmware de linksys anul.la la garantía!

1 Comentaris:

  • At dimarts, 15 de novembre, 2005, Blogger Fubu said…

    Bones Jordi, m'ha semblat prou be aixo que has probat de la Jon, a la proxima reunio ens o comentes per sobre si pot ser si us plau ja que pot ser una cosa interesant. Ara jo tinc un amic que anat al Simo a demnar a ver si el poden fer responsable de la Jon a Andalucia si pot servir d'alguna cos si l'acepten per més ajuda ja saps.
    Merci per actualitzar el blog ja te trobae a faltar alguna noticia per distreguerme nen. Salut

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home